Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

15 maj 2010

Visa mig ditt bibliotekskvitto

...och jag ska säga dig vem du är.

Frågan cirkulerar på några bokbloggar, kul. Mina kvitton är ganska korta, egentligen har jag ganska nyligen hittat till biblioteket igen. Jag läser långsamt, vissa böcker vill jag inte avsluta alls, vill vara kvar i stämningen, smutta lite, vänta med slutet. Och då vill biblioteket ha tillbaka min bok, så det står väl 'OMLÅN' ganska ofta på mina kvitton (fast jag lånar ju om hemifrån vid datorn)."Mitä kirjaston lainakuittisi kertoo sinusta?" kysytään kirjablogeissa. Minun kuitin aika lyhyitä, luen hitaasti, hiljattain löysin taas kirjastoon. Joitakin kirjoja en halua lainkaa lukea loppuun, haluan pysyä vielä tunnelmassa, odottaa sitä löppua. Tapahtuu aina joskus, että lainaan kirjat UUDESTAAN, se kait lukee kuitissani. Vaikka homman hoidan kotoa omassa tietsikassa.

Inga kommentarer: