Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 juni 2010

Dagens lilla fynd

Hittade på loppis en liten anteckningsbok med bilder och citat ur Emma
för 5 kr. I England fanns det Jane Austen-brevpapper, men jag köpte inte. Emma finns i ny översättning, som tydligen inte är så bra.Löysin kirppikseltä pienen muistiinpanokirjan jossa oli kuvia ja sitaatti Emmasta 5 kruunulla. Englannissa löysin Austen-kirjepaperia, mutta en ostanut (kiitos Tuurelle käännöksestä).

3 kommentarer:

Tuure kirjoittaa sa...

Kiva löytö! Hei ymmärsin kaiken tosta ruotsinkielisestä tekstistä : ) tai ainakin niin luulen ... :D

Löysin kirppikseltä pienen muistiinpanokirjan jossa oli kuvia ja sitaatti Emmasta 5 kruunulla. Englannissa löysin Austen-kirjepaperia, mutta en ostanut.

Hannele på Hisingen sa...

Tuure, joskus olen kait laiska, pitäisi kirjoittaa enemmän suomeksikin, lainaankin sinun käännöksen, kiitos :)

Tuure kirjoittaa sa...

Ole hyvä vain : )