Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

31 juli 2010

Om trädgårdar

Hittade på loppis Om trädgårdar av Simon Irvine, stor tung bok med massa konstnärliga bilder av Nina Ericson. Tänkte strunta i boken, men jag har ju sett Irvines vackra trädgård i Läckö slott, upptäckte nu hur härligt han skriver. Om livet, trädgård, konst, myter, sagor i en underbar blandning.Speciellt trevligt att läsa om Irvines erfarenhet av engelska trädgårdar;
kompost, jord, det som man kan ta på och som är så viktigt.

4 kommentarer:

Maria sa...

Löysit aarteen!Ihanan kirjan minustakin!

♥ Hannele på Hisingen sa...

Maria, joo, ensteks epäröin mutta iloinen että ostin tuon isokokoisen kirjan, erikoinen.

Znogge sa...

Den boken hade du verkligen inte kunnat missa ;-)

♥ Hannele sa...

Znogge, sant, mycket trevlig.