Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

21 augusti 2010

Låt Proust förändra ditt liv

Låt Proust förändra ditt liv av Alain De Botton kostar nu 39 kr på Bokus, ungefär samma pris i de andra bokaffärerna, en måste-bok, kanske.

6 kommentarer:

Tuure kirjoittaa sa...

Proustia olisi mielenkiintoista lukea.

Hanneles bokparadis sa...

Tuure, mies osti sen koko sarjan halvalla alesta, odottaa vain lukemista ;)

Pirkko sa...

Känner att det är dags att äntligen ge proust en chans. Tack för puffen!

Hannele på Hisingen sa...

Pirkko, kul, den finns nog på biblioteket. Har du sett att Proust ges ut nu även som serie.

Suss o Kai sa...

Inte så inne i böcker :) vad skriver Proust för böcker? Jag gillar Margit Sandemos böcker. fast nu fick jag tag på en bok på bibblan som heter Labyrint av kate mosse läste en annan av hennes andra bok kryptan, den var rätt ok tycker jag. /Suss

Hannele på Hisingen sa...

Suss, jag har alltid tyckt om att läsa och försöker lära mej mer om bocker. Margit Sandemo är väldigt populär och hennes böcker läses av många. Proust är mest känd för romansviten På spaning efter den tid som flytt, ca 3000 sidor, vi har den i bokhyllan och ska läsa den, men inget man sträckläser.