Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

03 augusti 2010

På tåget

Det är mysigt att resa och ha en pocket i väskan.

6 kommentarer:

Pirkko sa...

Som novis i bloggvärlden hittade ja till min glädje hit.

Så rätt du har: livet utan böcker skulle vara inte bara tråkigt utan också fattigt.
Har en gång rest utan en endaste bok i väskan( bara glömde) till ett land där det inte fanns att köpa böcker på något språk jag kan. Inte roligt, inte alls.

Daniel sa...

Det bästa med att åka tåg!!

Maria sa...

Ilman kirjaseuraa ei voi matkustaa presis samaa mieltä -kahvitermari on toinen välttämättömyys.

Hannele på resa sa...

Pirkko, låter somn en mindre katastrof..

Daniel, eller hur, resa med en god bok.

Maria, ilman kahvia pärjään hetken :)

Sara sa...

Samma här! Minulla on yleensä joku pehmeäkantinen pokkari laukussa, mutta sitten kun olenkin vaihtanut laukkua ja kaivan sitä turhaan junassa (matkustan paljon junilla), niin ei auta muu kuin omat ajatukset...

Hannele på vift sa...

Sara, kun on pieni pokkari käsilaukussa, niin ei ne pienet odotukset häritse paljonkaan. Minä matkustan aika harvoin.