Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

25 augusti 2010

Public Library

På besök i Stratford upon Avon såg jag en vacker dörr.Man kunde köpa gamla böcker för en struntsumma.Jag köpte en liten bok om Samuel Beckett, för jag hade läst om honom och sett I väntan på Godot på teater med Sven Wollter.Ostin pikku kirjan, nähnyt Samuel Beckettin Huomenna hän tulee teatterissa, kuvaus olemisen tarkoituksesta, minimalistisista ja absurdia.

4 kommentarer:

Vitsippan sa...

Hej och tack för kommentaren till,
Dammsamlare.
Det är så svårt ibland att hitta något att skriva om, för det händer inte så mycket i min vardag.Jag har tagit mig an att läsa andras bloggar, i tre timmar kan jag sitta,efter det kan jag knappt gå.Vad härligt med alla Dina böcker.Jag har ärvt efter min Mormor Nordisk Familjebok, den med ugglan, men tyvärr saknas sista delen har bara 39.Har dom kvar som prydnad, bra som uppslagsverk, fast de börjar bli lite för gamla, första boken är tryckt 1904.
Tyvärr läser jag inte så mycket numera sedan datorn kom in i mitt liv då jag blev folkpensionär 2008.

Nu ska jag fortsätta läsa bloggar, en ny värld för mig.

♥ Hannelen paratiisi sa...

Vitsippan, själv har jag fått mer tid och lus att läsa igen, maken lyssnar en del.

It's all about Books sa...

Vad fint!

♥ Hanneles bok-paradis sa...

about Books, kul att besöka bibliotek som turist.