Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 september 2010

Salama utlottning

Ilokseni on yli 40 000 aivan uniikkeja kävijöitä piipahtanut suomalaisessa blogissani. Pidän pienen arvonnan, Hannu Salaman Juhannustanssia (kirjailijaa vastaan nostettiin syyte jumalanpilkasta 1966. Myös suorasukainen ja karkea kieli aiheutti pahennusta). Kommentoi ja linkitä sinne, niin olet mukana arvonnassa; viimeistään torstaina.
I min finska blogg lottar jag ut Hannu Salamas Midsommardans.

Inga kommentarer: