Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

03 november 2010

Minnen

Jag skulle bara lämna in försenade böcker till närbiblioteket, självklart kom jag hem med en ny bunt, lånade bland annat Minnen av Torgny Lindgren, jag har inte hunnit läsa något av honom tidigare. Bokmania har också läst den. Han möter en rad färgstarka personligheter i Västerbotten, boken avslutas med en lista på alla böcker som han ännu inte hunnit skriva.

4 kommentarer:

Znogge sa...

Jag har nog aldrig kommit ut från ett bibliotek tomhänt...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, hihi, känner igen det där,
tungt om man har matkassar också :)

Suss o Kai sa...

Det är svårta att komma ut från bibloteket utan nya böcker i famnen :) kram Suss

Hanneles bokparadis sa...

Suss, hihi, men ett billigt nöje :)
Kram