Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

24 november 2010

Naturalismen försvann

Pingstkyrkans Biståndscenter Ågatan 10 i Mölndal är väldigt stort, två våningar.
Jag såg en fin samling litteraturvetenskap för 20 kr styck. När jag vände bort blicken bara någon minut, så hade Naturalismen försvunnit, resten var kvar.

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Nej men... just den samlingen har jag- fast på danska- utgivna på Politikens förlag. Den skapades nog någon gång på 60-70-talet och jag minns så väl hur mina föräldrar fick ett band i taget - skickat från en bokhandel i Helsingör. Verkligt fina böcker det här! Synd att du missade en (så retfullt!).

♥ Hannele på Hisingen sa...

Ingrid, jag köpte inte denna serie, för jag tycker att vi redan har en del litteraturhistoria hemma, men lustigt att just Naturalismen försvann..

Vixxtoria sa...

Jag skulle också snott naturalismen, hehe. Min favoritepok.

Men jag har den härhemma, liksom nästan alla andra delar i serien. Jag saknar två, tror jag (men dock inte naturalismen). Mina är dock inte så fina som den här utgåvan.

♥ Hannele sa...

Vixxtoria, kanske synd att jag inte köpte den..