Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

17 november 2010

Till London i läsfåtöljen

Lånade Peter Harrysons London på biblioteket. Han har gjort det man drömmer om; han hittade en gammal bok om promenader och gjorde sex av dem i verkligheten. Boken innehåller både historia och personliga tips, bra register.
Nästan lika roligt att läsa som att vara på plats.

4 kommentarer:

Maria sa...

Voi olet oikeassa!Melkein yhtä ihanaa on lukea..kiitos!

♥ Hannele sa...

Maria, joo, lukutuolissa voi matkustaa kauas :)

Ann-Sofie på OOOF bok sa...

Jag minns Harryssons Londonbok, men glömde bort den. Nu minns jag den igen = ). Tror att jag ger den till mig i julklapp!

♥ Hannele på Hisingen sa...

Ann-Sofie, jag har försökt leta..