Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

14 december 2010

Decembermys

Kul att läsa mysiga böcker inför jul, som Selma Lagerlöfs Julberättelser,
det finns många fina, jag har en hög julböcker hemma, glögg passar till.

8 kommentarer:

Ingrid sa...

Precis den upplagan av boken har jag också- den var en julklapp till mig för mycket länge sedan... väldigt fin är den... så roligt att se den här på din blogg!!

EvaB sa...

Roligt att se Selmas julberättelser på din blogg, en av mina käraste julböcker! Tänkte på den senast i går. Har du någon favorit i den?

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid, Lagerlöf passar att läsa hela året, fortfarande.

Eva B, mysigt med de gamla julberättelserna,
annat än Kalle Anka :)

Fru E sa...

Åh, vilken ljuvlig upplaga! En sån skulle jag också vilja ha! Måste slå det mesta när det gäller att komma i julstämning! (många utropstecken blir det...)

Hanneles bokparadis sa...

Fru E, i många antikvariat och loppis kan man hitta fina julböcker, gäller att ha ögonen öppna.

Boktokig Eva Boström sa...

Åh, den såg fin ut!!!

Vad kul att du köpt Kalle som lucia till barnbarnen!

Monika Häägg sa...

Underbara julberättelser!Tack för tipset!
Jag har lagt en utmärkelse till dig på min blog!

Hanneles bokparadis sa...

Boktokig, barnbarnet får lära sej ett och annat :)

Monika Häägg, så glad jag blir, tack!