Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

12 januari 2011

Januaritips

Januari är bra månad att tömma skafferiet och frosta av frysen. En tredjedel av all mat i Sverige slängs. Hushållen slänger mycket,  slarv eller okunskap? 100 sätt att rädda maten… av Annica Triberg ger många bra tips, hur vi bättre kan ta hand om maten. Anki har städat sitt skafferi.

4 kommentarer:

Sauerkraut sa...

Luulin, että Döden i grytan olisi kirja kannibaaleista... :)

Hannele på Hisingen sa...

Sauerkraut, haha, ei ihan :)

Bea sa...

Kul böcker du har valt ut. Tror att min moster fick den ena i julklapp. Roligt att kokboksvärlden har börjat vända sig åt det hållet. Vi slänger verkligen alldeles för mycket mat.

Hanneles bokparadis sa...

Bea, en bok köpte jag på Bokmässan, resten lånade maken på biblioteket. Visst är det bra att många börjat tänka mer på hushållning, närproducerat och säsongsvaror, som äts upp..