Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

07 februari 2011

senaste sopfyndet

Alltid någon nytta med återvinning, det låg en Isländsk-svensk ordbok där, kan komma till användning vid läsning av isländska sagor, eller om man hittar någon rolig isländsk blogg.

10 kommentarer:

Ylva sa...

Men du, vilket fynd! Jag har en (har bott ett halvår på Island) och de är svindyra!

Hannele på Hisingen sa...

Ylva, det gäller att ha ögonen med sej :)

Marie sa...

Eller om man ska sticka en islandströja och mönstret bara finns på isländska.

Hanneles bokparadis sa...

Marie, hihi, smart :)

franziengland sa...

Så kul! Vardagsnöjena dyker upp där man minst anar dem :) .

Hanneles bokparatis sa...

Franzie, eller hur :)

Emmas Bokhylla sa...

Grattis, vilket fynd!! Jag blir alltid lika glad nar jag hittar bocker pa de mest ovantade stallena - men ocksa ledsen! Hur kan folk bara slanga bocker?! Ar det inte battre att ge dem till t.ex. Myrorna eller i alla flal till en bokbytarhylla?
Men kul for dig!

Hanneles bokparadis sa...

Emma, så tänker jag också, denna bok var fin och i gott skick, bättre att lämna på loppis, som du säger.

...med näsan i en bok... sa...

HIttade en jättefin bok av Barbro Lindgren (om Max) i vårat sophus en gång. Som Emma säger, kul att fynda, men hur kan man slänga böcker..?

Hannele på Hisingen sa...

Max-böckerna är så fina, mitt barnbarn älskar dem.