Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 mars 2011

Ett oväntat möte

Hittade bland mina trädgårdsböcker Till England! av Lotte Möller, en av mina favoritförfattare om trädgård. Hon berättar personligt om några besök, bland annat i Sissinghurst, där hon av misstag träffar och hamnar i Vita Sackville-Wests sons Nigel Nicolsons vardagsrum.Min bild på Vita Sackville-Wests staty Vestal Virgin i Sissinghurst (KLICKA).

5 kommentarer:

mimmimarie sa...

Mmmmm, dit skulle jag gärna vilja åka och njuta av hennes vita trädgård.

Anonym sa...

Vad trevligt! Lotte kommer ut med en ny bok hos Bokförlaget Arena i höst och jag inte missminner mig. :)

Hannele på Hisingen sa...

Mimmimarie, det är fortfarande en trolsk stämning i Sissinghurst, värt en resa.

Malin, det visste jag inte,
Lotte Möller skriver fina böcker.

Boktokig Eva Boström sa...

Vilken fin framsida på boken!

Hanneles bokparadis sa...

Boktokig, ja, en trevlig bok på många sätt.