Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 mars 2011

Who's Afraid of Virginia Woolf?

Elizabeth Taylor var en duktig skådespelerska och en färgstark kvinna.
Åtta äktenskap och fyra barn hann hon också med, vacker även på äldre dagar. Hon hade även en mindre känd namne som skrev böcker.

4 kommentarer:

Evalinn sa...

Kul tips, det hade jag ingen aning om! :-)

Hannele på Hisingen sa...

Evalinn, man lär sej mycket på bokbloggar, Ingrid som tipsade mej första gången.

A sa...

En muista lukeneeni siitä, että Elisabeth
Taylor kirjoitti ihan kirjoja;)

Kaksi kertaa naimisissa Rikhard Burtonin kanssa, sekin on saavutus, mutta kuningas alkoholilla taisi olla aika iso osa heidän liitossaan---.

Hanneles bokparadis sa...

Aili-mummo, juu, sitä oli liikaa.