Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

20 maj 2011

The Book of Kells

Orkade inte köa, så därför såg jag aldrig The Book of Kells från år 800.
Därför såg jag inte heller det maffiga Trinity College Library.

6 kommentarer:

Anna Amnell sa...

Samasta syystä minullakin on jäänyt monta paikkaa näkemättä.

mimmimarie sa...

Jag har köat och sett den. Visst är den fin men jag gissar man måste vara expert för att riktigt uppskatta hur mycket finare den är än andra gamla böcker.

Hanneles bokparadis sa...

Anna Amnell, pitää lukea tuosta enemmän kirjoissa.

Mimmimarie, det är nog sant.

Znogge sa...

Det kommer kanske fler tillfällen!

Monika Häägg sa...

Vilken kö! Vet inte om det är värt att stå där. Visst är det fantastiskt och gammalt men...

Hannele på Hisingen sa...

Znogge, inte bokat nåt än ;)

Monika Häägg, vi hade så kort tid, ville se lite annat också..