Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 maj 2011

Iriska

Den här adressen skulle jag inte ha något emot.

11 kommentarer:

Evalinn sa...

Vackert! :-)

Hannele på Hisingen sa...

Evalinn, jag kan inte uttala..

bokrikedom sa...

Vi har faktiskt en Biblioteksgata här i Skara - jag bor inte på den, men besöker den ofta eftersom både Gamla och Nya Biblioteket ligger där........

Hanneles bokparadis sa...

Bokrikedom, låter som en mysig adress.

Emmas Bokhylla sa...

Ah, Irland! dit har jag alltid velat aka!

Hanneles bokparadis sa...

Emma, min första resa dit.

Boktokig Eva Boström sa...

Den adressen kan jag tänka mig!!!

Monika Häägg sa...

Ja, den adressen känns verkligen som att komma hem! Finns det någon biblioteksväg i Sverige?

Hannele på Hisingen sa...

Boktokig, kul eller hur.

Monika Häägg, jo, lite varstans, till och med i Pajala..

...med näsan i en bok... sa...

Mycket bra adress!

Hanneles bokparadis sa...

Anna, eller hur :)