Jag är anglofil, bokläsande tant, biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Livet skulle vara tråkigt utan böcker. Litteraturbanken - Tove Jansson 100 år. My own photos.

10 augusti 2011

Bokstaty

För några år sedan såg jag bokkonst; en kub av böcker, i Finland.

10 kommentarer:

Joana sa...

Mielenkiintoisia, toivottavasti kuutiot kannetaan sateelta suojaan. Mistä tuollaisia löytää?

♥ Hannele på Hisingen sa...

Joana, yhdessä puistossa Jämsässä.

Anna Amnell sa...

Tämä oli siis Suomessa. Ihan uutta. Ehkä minunkin pitäisi ryhtyä tekemään kirjataidetta, kun on liikaa kirjoja.

♥ Hannele sa...

Anna Amnell, voiko kirjoja olla liikaa ;)

Erja sa...

En annan kub av böcker, i Tammerfors:
http://kirjasto.tampere.fi/index.php/ajankohtaista/kirjaston-blogi/2011/8/9/kirjataideteos-ajatuksia-poistokirjoista/

♥ Hannele på Hisingen sa...

Erja, tack, det var kul att se :)

Znogge sa...

Böcker i sig är alltid en konst tycker jag.

♥ Hannele sa...

Znogge, det var klokt sagt.

Viktkamp sa...

häftigt =) Jag älskar böcker!

♥ Hannele sa...

Viktkamp, även i denna format :)