Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 augusti 2011

Kär lek

Första upplagan är redan slutsåld av Malin Johanssons Kär leK, en bok med humor, inte skriven för kvinnor 50+ men jag har roligt ändå, många igenkänningsstunder. Det finns en stark närvaro i boken, tidsmarkörer som visar att allt händer här och nu, säkert inte ens viktigt om de håller flera decennier... Databaskonfigurering skulle jag velat lära mer om. Kul med låtarna, ska lyssna några, finns säkert en del nytt för mej, en tant som försöker hänga med.
P.S.
jag har också en KK

Inga kommentarer: