Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 december 2011

Natten går tunga fjät

Rösta gärna på Lucia-frågan här bredvid -->
Vitklädd med ljus i hår av Maria Lang passar nu i vintermörker.

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Den boken väcker nostalgiska minnen. Har säkert läst (men för mycket länge sedan). Maria Lang håller än!

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid, hon verkar ha något lämpligt för varje årstid ;)

Lingonhjärta sa...

Har aldrig läst en Maria Lang illa nog. När jag kommer hem nästa sommar ska jag second hand shoppa dem så jag äntligen kan få läsa dem.

Hanneles bokparadis sa...

Lingonhjärta, köpa böcker second hand är smart :)

Vicky sa...

Har precis läst en Maria Lang. Skulle gärna läsa Vitklädd med ljus i hår nu i lussetider :)

Hannele på Hisingen sa...

Vicky, passar perfekt :)