Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 februari 2012

Makeup-artisterna fick Oscar

Meryl Streep spelar bra men hennes trovärdighet förstärktes av en otroligt skicklig makeup, som verkligen fick henne att se gammal ut. Bästa makeup: Mark Coulier och J Roy Helland. Thatcher av Kenneth Harris ska jag läsa, hon var ju väldigt ensam bland alla män. Jag uppfattade filmen som en lång kärlekshistoria mellan två makar.

8 kommentarer:

Anna sa...

Ja, en verkligt fin kärlekshistoria och ömsint om åldrandet.

Hanneles bokparadis sa...

Anna, mer om kärlek än om politik...

Ingerun sa...

Jag håller med. Helt porträttlik. Ja politiken är mer bakgrund.

Hannele på Hisingen sa...

Ingerun, åldrandet blev ju helt trovärdigt med det utseendet, men visst är Meryl Streep fantastisk skådespelare, kul för henne att få så spännande roller.

...med näsan i en bok... sa...

Har inte sett filmen men hört kritiken att man visade upp Thatcher som gullig och inte vidrörde hennes hårda politiska beslut som faktiskt drabbade en hel del människor..?

Hanneles bokparadis sa...

Anna, man visade henne ganska okänslig i vissa politiska situationer.... alla skulle betala lika mycket skatt.

Mrs Calloway sa...

jag måste absolut se filmen. Thatcher är en intressant kvinna, men jag vet inte mycket om mannen som stod bakom henne. Och Meryl Streep, ja hon är ju helt outstanding!

Hannele på Hisingen sa...

Mrs C, roligt att hon får fortfarande så fina stora roller, en fröjd att se.