Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 februari 2012

Veckans roligaste

För några kronor hittade jag gamla Mad; Mad Klubbar Klassikerna och annat underhållande. Alltid roligast om man läst böckerna och sett filmerna innan.

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilket fynd! Oj så avundsjuk jag blir. Fast jag har en gammal singelskiva med Alfred E Neuman "It's a gas" (och man måste ha en ganska speciell humor för att gilla den :-)

Emmas Bokhylla sa...

Jag alskar MAD, vilket fynd!!
Jag sorjde nar den gick i graven och onskar att den kan ateruppsta igen!

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid, speciell humor är nog ganska bra beskrivning ;)

Emma, det kanske är för få för denna speciella humor..

Paula sa...

När jag var skolflickan, jag läste Mad och njutade mycket. Den här skrivelse var som vinden från förflutna. Det skulle vara fint att läsa Mad nu.

Hanneles bokparadis sa...

Paula, kanske finns Mad på biblioteket..?