Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 april 2012

För oss maximalister

Fin artikel i morgontidningen, 1930-tal skulle passa mig perfekt.

7 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

glamour och depression.
hm...

Hannele på Hisingen sa...

Mrs C, personligt, inte som alla andra...

Metronyx sa...

Själv älskar jag klädstilen och art deco från den tiden : )Sen får man inte glömma att Wodehouse skrev sin allra första "Jeeves and Wooster" roman på trettiotalet, och jag är rätt svag för dessa gossar ha,ha.

Josefin sa...

Den röda fåtöljen med träarmstöd tackar jag inte nej till...

Hannele på Hisingen sa...

Metronyx, det finns mycket fint från den tiden..

Josefin, perfekt att läsa i :)

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Oh, gillar!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs E, visst är det mysigt, läsvänligt ;)