Jag är anglofil, bokläsande tant, biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Livet skulle vara tråkigt utan böcker. Litteraturbanken - Tove Jansson 100 år. My own photos.

23 juni 2012

Mys och pys

Jag älskar sill, ljusa nätter, sju sorters böcker och lugna morgnar.
Sean O'Faolain ordnade Bloomsday för Joyces Ulysses.

4 kommentarer:

ewa sa...

Så vackert!

♥ Hannele sa...

Ewa, midsommar är en vacker tid :)

Ylva sa...

Det jobbiga är att vakna tidigt för att det är ljust, tycker jag. Men sju böcker under kudden kanske är ett bra tips, haha...

♥ Hannele på Hisingen sa...

Ylva, jag älskar ljusa morgnar,
har aldrig haft persienner ;)