Jag är anglofil, bokläsande tant, biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Livet skulle vara tråkigt utan böcker. Litteraturbanken - Tove Jansson 100 år. My own photos.

13 augusti 2012

Brasilien

Slut med OS i London denna gång i väntan på Paralympics. Den framtida generationen har verkligen kommit fram på olika sätt, med musik och uppträdanden, och med de unga flaggbärare som kanske blir vinnare nästa gång. Nästa gång invigs den 31:a olympiska sommarspelen i Rio de Janeiro i Brasilien. Känner jag några brasilianska författare? Kom på att jag har i alla fall läst Paulo Coelho.

4 kommentarer:

Znogge sa...

Synd bara att Paralympics för den uppmärksamhet som det förtjänar. Finns så många duktiga idrottare som aldrig omnämns...

♥ Hannele sa...

Znogge, håller med dej!

Nilmas Bokhylla sa...

Ja, det har jag med men annars vette tusan!

♥ Hannele sa...

Nilma, jag gilla Paulo Coelhos lite sävligt lugna stil.