Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

10 augusti 2012

I mataffären

Man hittar inte bara böcker i mataffären utan även bra filmer.
Någon gång ska jag läsa Bruden från Lammermoor av Walter Scott.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Young Victoria är riktigt bra. Älskar denna typ av filmer, böcker och serier! :D

Hanneles bokparadis sa...

Boktrollet, trevligt att ha några bra dvd i bokhyllan, fast just denna film visades i SVT2 igår.

Ingrid sa...

Önskar att min mataffär hade haft "Young Victoria"....

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid, ibland blir jag överraskad...

Znogge sa...

Lucia di Lammermoor såg jag som opera på Malmö Opera för ett antal år sedan. Det kommer inte att bli någon repris... Fast boken är kanske bättre...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, häftigt! Nu är jag nästan lite avundsjuk...

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Tyckte väldigt bra om filmen Young Victoria.

Mrs Calloway sa...

såg halva Young Victoria i TV för ett par dagar sedan. jag tyckte att de var väldigt söta, hon och Albert. vad det gäller Scott kan jag bara säga: vilket sammanträffande...!

Hannele på Hisingen sa...

Mrs E, visst är filmen bra!

Mrs C, drottning Victoria tyckte tydligen om Bruden från Lammermoor av Walter Scott...