Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 november 2012

Bokbloggarnas litteraturpris

Mina nomineringar är Även en ihålig nöt vill bli knäckt av Barbro Lindgren, Major Pettigrews sista chans av Helen Simonson och Hans svenska fru av Kjerstin Danielsson.
Bokbloggarnas litteraturpris delas ut för tredje gången i år. Mejla dina nomineringar till pjp@breakfastbookclub.se. För att en nominering ska vara giltig så ska boken vara utgiven på svenska under 2012. Skicka med författarens namn, titel och din e-postadress och vilken blogg du representerar. När du nominerar blir du automatiskt med som jury nästa år. Deadline för nomineringar är 31 december 2012.

4 kommentarer:

Anna sa...

Barbro Lindgrenboken har jag hållt i min hand flera gånger. Kanske är det dags att läsa den nu?

Hannele på Hisingen sa...

Anna, det tycker jag!

Znogge sa...

Det var ett nytt pris för mig! Tycker i alla fall att Barbro Lindgrens titel är en titel som lockar till läsning!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, en trevlig lite annorlunda bok.