Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

09 februari 2013

Samuel Beckett i Göteborg

Inte första gången Samuel Beckett (1906-1989) spelas i Göteborg, han är fortfarande aktuell och rolig på sitt speciella sätt, som absurd minimalistisk teater är. Nu spelas Krapps sista band och Lyckans dar.

9 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

låter lockande. både minimalistiskt och absurt. mycket för pengarna. fast lite eller hur det nu blir

Ingrid sa...

Instämmer med Mrs C!

mimmimarie sa...

De är bägge okända för mig.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, det kan man säga :)

Ingrid, minimalistiskt uttryckt!

Hannele på Hisingen sa...

Mimmimarie, Samuel Beckett är en spännande författare.

Monika Häägg sa...

Kom mig att tänka på I väntan på Godot, som jag sett några gånger.
Låter intressant med 2 x Becket:)

Hanneles bokparadis sa...

Monika Häägg, I väntan på Godot är väldigt bra.

Mrs Calloway sa...

då tänker jag Jan-Erik Strandberg och Ernst-Hugo Järegård. den ene minimalistisk och den andre absurd

Hannele på Hisingen sa...

Mrs Calloway, hahha, vilken soppa :)