Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

27 mars 2013

Cooking with Eggs

Cooking with Eggs är väldigt lämplig kokbok till påsk, innehåller allt från att koka ägg, fritera ägg, baka (?) ägg i ugnen och göra omelett, crêpes, sufflé, pannkakor, ägg à la tripe och massa olika salta rätter och desserter. Och även ett kapitel Decorating Easter eggs.

3 kommentarer:

Znogge sa...

Den perfekta boken just nu :-) För dekorerade vi alltid ägg med barnen. Hur roligt som helst!

Ingerun sa...

Baka ägg - minsann. :)

♥ Hannele sa...

Znogge, du kan dekorera ägg fortfarande :)

Ingerun, det har jag aldrig testat...