Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 mars 2013

Filmen som försvann snabbt

Wallis Simpson är lite som Princess Lilian; a real-life Cinderella story.
Filmen W.E. av Madonna gick inte länge på repertoaren. Bokstäverna W.E. säger nog inte så mycket, inte för svensk publik. Wallis Simpson var nästan en helt vanlig dam, som blev hustru till hertigen av Windsor, tidigare kung Edvard VIII av Storbritannien, som lämnade tronen för henne. Filmen hittade jag i min mataffär, bättre än vad recensenterna skrev.

6 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

ännu ett märkligt kvinnoöde!
och i mataffären, dessutom! visst gick det en dokumentär om henne i TV? K - special till exempel?

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, synd, den dokumentären missade jag...

Åsa sa...

The king's speech gjorde mig nyfiken på henne, kanske får trotsa recensenterna och kika någon dag!

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, recensenter är inte pålitliga... jag gillade verkligen The King's Speech.

Znogge sa...

Finns onekligen vissa likheter med deras kärlekshistoria...

Hannele på Hisingen sa...

Znogge, men jag tror att Prinsessan Lilian var mer nöjd.