Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 juni 2013

In the Garden with Jane Austen

In the Garden with Jane Austen av Kim Wilson tillsammans med en film om hennes liv, allt man behöver för att förgylla en eftermiddag: "To sit in the shade on a fine day, and look upon verdure, is the most perfect refreshment." Fina bilder och många passande citat ur hennes böcker. Även bilder från samtida trädgårdar, som passar i temat.
Georgian Garden i Bath där Jane Austen bodde några år.

9 kommentarer:

Ingrid sa...

Det var ett fint boktips. Verkar vara mycket avstressande läsning.

Hanneles bokparadis sa...

Ingrid, i allra högsta grad, trevliga citat ur Jane Austens böcker och fina bilder från trädgårdar, även hennes egen. En härlig resa i läsfåtöljen.

Metronyx sa...

Låter som en mysbok att själv läsa när man sitter i trädgården : D

Hanneles bokparadis sa...

Metronyx, verkligen, en bok man kan läsa då och då och njuta, gå tillbaka när man läser Jane Austens böcker.

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Du hittar verkligen helt underbara böcker!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs E, eller hur :) Den här har jag stor glädje av långe, på många olika sätt.

Ugglanoboken sa...

Nu längtar jag till en engelsk trädgård!

Ugglanoboken sa...

Nu längtar jag till en härlig engelsk trädgård!

Hanneles bokparadis sa...

Ugglan, jag med!