Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 februari 2014

Deckare + kokbok = SANT?

Kerstin Frickadellert löser mumsiga mysterier som är skapad av Skånske Arne, Janne Karlsson och illustratör Per-Arne Olsson. Boken är en kombinerad barnbok, deckare och kokbok. Man satsade på tre genrer, det lilla verket är utformat som en barnbok och kombinerar tre populära genrer: deckare, kokbok och barnbok. Jag tycker att man ska nischa, men i vilken hylla hittar man detta? Så mycket mysterier finns det inte, snälla ordvitsar, barn skulle bli uttråkade. Recepten helt ok, traditionella godsaker; både för- varm- och efterrätter.

2 kommentarer:

janne sa...

Hej. En rättelse bara: Boken är skriven av Skånske Arne och Janne Karlsson.

Hanneles bokparadis sa...

Janne, aha, tog info från hemsidan.