Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

24 april 2014

Karin Boye läste en dikt på Götaplatsen

Likadan klänning och frisyr som Karin Boye.
Karin Boye läste En buddhistisk fantasi på balkongen. Bokfesten fortsätter.

4 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Bra att hon fick en ros. Halsduken har väl försvunnit i transporterna.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, ser du flickan på balkongen, samma frisyr och klädd som Karin Boye.

Freja sa...

Jag får ta mig en tur dit nästa gång jag är i Göteborg. När jag bodde i Göteborg på 80-talet var jag där ofta, men det är förstås helt omgjort nu!

Hannele sa...

Freja, man känner igen sig, häftig utsikt och ljusare.