Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, livet skulle vara tråkigt utan böcker. Litteraturbanken. My own photos.

29 juni 2014

jag är Törnrosa på riktigt

Rosa Helenae blommar och doftar mäktigt under vår balkong. Den vita hörnan à la Vita Sackville-West, vi har två honungsrosor, även rosa Lykkefund.

8 kommentarer:

Sanna sa...

Vilket underbart blomhav!

♥ Hanneles bokparadis sa...

Sanna, vi njuter av sagolik rosendoft just nu!

Ewa K sa...

Vilka vackra rosor!

Hannele sa...

Ewa K, otroligt vacker just nu!

Freja sa...

Härligt, jag gissar att du är en Törnrosa som räddar dig själv om det skulle behövas!

♥ Hanneles bokparadis sa...

Freja, prinsen får gärna hålla mej sällskap :)

Mrs Calloway sa...

jag trodde att det var Julia som spanade efter Romeo i honungsrosen. min honungsros är också jättefin nu. jag klipper alla vissna blommor direkt!

Hannele sa...

Mrs Calloway, de orangeröda nyponen är vackra på hösten.