Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

25 juli 2014

Värmebölja av Viveca Lärn

Det finns böcker för varje tillfälle.

6 kommentarer:

Freja sa...

Hahaha, precis den började jag lässa idag! Den har stått i bokhyllan länge och jag fattar inte hur den kommit dit. Jag har bara läst en enda bok om Saltön tidigare och den gillade jag inte. Så läste jag en annan Lärn i bokcirkeln jag är med i, och gillade inte den heller... Men just nu kändes den som ett absolut oemotståndligt val!

Hanneles bokparadis sa...

Freja, vilket kul sammanträffande ♥
Jag tycker Viveca Lärn är rolig, göteborgskt.

znogge sa...

Men denna är verkligen klockren :-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, eller hur :)

Mrs Calloway sa...

kul med böcker om allt. men mitt sommarantikvariat hade packat ihop för gott och inte lämnat ny adress...

Hannele sa...

Mrs Calloway, är sånt tillåtet!