Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 oktober 2014

Lyrikvännen 60 år

Diktuppläsningar på Stockholms stadsbibliotek Måndag 13 oktober kl 18
Samtal och debatt om samtidspoesin med kritikern Ann Lingebrandt, poeten Magnus William-Olsson och poeten Athena Farrokhzad. Moderator: Jonas Ellerström.
Stockholms stadsbibliotek Måndag 27 oktober kl 18
Finissage och diktuppläsning med bland andra Katarina Frostenson, Jonas Gren, Lina Österman och Nino Mick. Fler poeter tillkommer!

4 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

jaha, där skulle man ju varit! jag önskar mig en snabb, lätt och energisnål farkost som kan ta mig emellan litterära evenemang kvickt och lätt. matta med utombordsmotor?

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, men där kan du ju vara;
nästa måndag och även den 27 oktober.

znogge sa...

Vårt bibliotek ordnar många trevliga aktiviteter också. Det gäller bara att ta sig dit...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, bibliotek är den bästa skatteåterbäringen! Jag försöker passa på att ta mig dit när bra författare kommer.