Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

15 december 2014

ny piratbok från Finland

Carina Wolff-Brandt skriver barnböcker på svenska, jag har läst Johanssons och dyngbaggarna med 6-åring, den har jultema, familjen reser bort på äventyr. Boken är fint illustrerad och kul även för en vuxen att läsa, precis som bra barnböcker ska vara.
Kalle Knaster, Miranda och Piraten är för lite äldre barn runt 9 år utan bilder, lagom läskig med spöken och annat. Man kan köpa Wolff-Brants böcker på Adlibris, ett säkert kort som julklapp, nya böcker som barnen inte hunnit läsa än.

4 kommentarer:

znogge sa...

När såväl stora som små tycker en bok är bra så är det ett mycket gott betyg!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, precis, böcker man läser med barnen ska vara bra!

Anna/notonmusic sa...

Det är mysigt med tema jul i högläsning under jultid. Vi hade alltid en binge julböcker som högläsning i december när barna var små. Tror faktiskt att jag ska leta rätt på dem och lägga fram dem till jul :-)

Hanneles bokparadis sa...

Anna, man kan inte ha för många julböcker ♥