Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, livet skulle vara tråkigt utan böcker. Litteraturbanken. My own photos.

04 januari 2015

bra nyårslöften

Ifall man behöver mer plats i bokhyllan, läs klassikern Rensa i röran av Karen Kingston som ger tips och inspiration, finns på biblioteket.

8 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

men här kastas ingenting. det är mitt nyårslöfte. troligen fylls det på

♥ Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, det är klart att man inte kastar böcker! Bara rensa bort annat så man får plats för flera...

Freja sa...

Min lösning är att skaffa fler bokhyllor, men det håller tyvärr inte i längden...

Hannele sa...

Freja, jag behöver rensa bland alla mina papper...

znogge sa...

Jag behöver också rensa bland mina papper. Men inte just i dag...

♥ Hanneles bokparadis sa...

Znogge, ingen stress, papprena försvinner inte...

klok som en bok sa...

Rensa i röran är en av få böcker jag inte rensat bort:) Den är bra att läsa emellanåt när jag samlat på mig för mycket.

Hannele sa...

jag har kommit igång nu :)