Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 april 2015

Englands historia och palatser i svt play

Palatsens storhetstid med historikern Dan Cruickshank: HÄR.
Ett besök i maktens centrum i London.
Henrik VIII lät bygga fyra tornkupoler på Towern 1532 när Anne Boleyn skulle krönas till drottning. Men hon födde ingen arvinge och fick sitta här som fånge innan hon halshöggs 1536 i Tudorpatset i närheten.

2 kommentarer:

znogge sa...

Spännande och intressant! Jag besöker gärna slott och kyrkor när jag är utomlands. Ja, även på hemmaplan för det finns mycket intressant av den varan även i Sverige!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, nu kan man resa i fåtöljen :)