Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, livet skulle vara tråkigt utan böcker. Litteraturbanken. My own photos.

21 augusti 2015

anglofiliskt loppisfynd

En duk kommer väl alltid till användning, speciellt om det föreställer Cornwall. Virginia Woolf firade somrar i St Ives tills hennes mor dog. Hon berättar om det i Ögonblick av liv, läs hos Ugglan som besökt St Ives: här.

8 kommentarer:

Ugglanoboken sa...

Fina anglofila fynd! :-) Ögonblick av liv är verkligen intressant!

Mrs Calloway sa...

är du i Cornwall nu? hinner inte med...

Anna Amnell sa...

Ihanat kuvat jälleen!

Hannele sa...

Ugglan, verkligen!

Mrs Calloway, jag är hela tiden på Irland... fyndet gjorde jag i Göteborg :)

Anna Amnell, kiitos, lisää tulee Irlannin reissun jälkeen!

znogge sa...

Där var äldsta fröken med sambo för ett par år sedan och de var mycket nöjda med resmålet!

Hannele sa...

Znogge, det kan jag tänka mej!

Anna/notonmusic sa...

Söt duk! Nästan så man kan "läsa den" istället för morgontidningen :-)

Hannele sa...

Anna, eller hur!