Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, livet skulle vara tråkigt utan böcker. Litteraturbanken. My own photos.

05 augusti 2015

cancelled, Cape Wrath Lighthouse

Böcker på ett fartyg uppdateras regelbundet till nyare upplagor. En bok om Skottlands hamnar och fyrar skulle hamna i papperskorgen - jag fick den; fantastiska bilder!
Bilder på Cape Wrath, fyrplatsen där Jeanette Wintersons Fyrväktaren utspelar sig.
Allt finns inte i skärmarna, även riktiga böcker används på fartyg.

6 kommentarer:

Freja sa...

Kul bok att ha!

♥ Hanneles bokparadis sa...

Freja, verkligen, kul att den kommer till användning!

Mrs Calloway sa...

ingen dålig gåva! kunde väl tro att det ska till en riktig bok när det verkligen gäller på sjön!

♥ Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag bara älskar denna bok! ♥

Decdia sa...

Hihi, kategorin "böcker du inte visste fanns". :)

Hannele sa...

Decdia, ungefär så :)