Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 augusti 2015

hinner mycket på 8 sekunder

Exempelvis läsa en japansk haiku-dikt. Flera snabba tips: Göteborgs-Posten
(Vem den japanska hjälten Raiko var vet nog Mrs Calloway.)
(fotot är från Chester Beatty Library i Dublin)

9 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Jo 8 sekunder behöver också tas väl om hand. För risken är att de används till nåt mindre bra ... den här kommentaren kan ha tagit ungefär 8 sek att skriva. Det var väl bra?

tant Hannele sa...

Klimakteriehäxan, toppen :)

Znogge sa...

Det kallar jag att utnyttja tiden :-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, det får man försöka göra...

KajsaLisa sa...

Testade att skriva haiku på sidan Pennfajten en gång, med högst blandade recensioner. Begrep nog inte riktigt formen :)

Hannele sa...

KajsaLisa, ändå kul att försöka själv.

Mrs Calloway sa...

nej, Hannele. är inte närmare bekant med Raiko, men jag kanske blir. tror att det var en åskgud.

Hannele sa...

Mrs Calloway, så roligt med ditt Japanintresse!

Anonym sa...

My spouse and I stumbled over here different website and thought I should check
things out. I like what I see so now i am following you.
Look forward to looking over your web page yet again.