Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, livet skulle vara tråkigt utan böcker. Litteraturbanken. My own photos.

24 december 2015

julfred kl 10:55 svt2 ♥ kyssar under misteln

Kyssar är viktigt!
På julafton kl 10:55 SVT2 Åbo julfred, Kalle Anka kan man strunta i... Åbo kungör julfred. Numera är Åbo den enda stad i Norden som bevarat denna tradition som härstammar från 1200-talet. Direktsändning från Åbo, en fin stad.

14 kommentarer:

Veiken sa...

Vi har ingen mistel här, men det blir nog julpussar ändå! GOD JUL!!

♥ Hanneles bokparadis sa...

Veiken, det låter bra! God jul ♥

Mrs Calloway sa...

ska försöka bevaka Åbo julfred. Kalle Anka kan jag utantill, känns det som

♥ Hannele på Hisingen sa...

Mrs Calloway, Kalle har åldrats... utlysande av julfred är fin tradition.

Carita Liljendahl sa...

Julfred utlyses också i Borgå lärde jag mig i år.
Men det sänds nog inte på tv.
God jul till dig - det är väl uppesittarkväll i dag (onsdag 23.12)?

♥ Hanneles bokparadis sa...

Carita, den finska rödbetssalladen ska bli klar ikväll. God jul!

Christina sa...

Här finns också en mistel <3 Den är viktig!

God Jul!

♥ Hanneles bokparadis sa...

Christina, toppen, håller med dej!

Freja sa...

Vi kollar inte als på tv under julen, varken Kalle eller Karl Bertil eller nått annat. Vi spelar TV-spel och sen kollar vi film. God jul!

♥ Hanneles bokparadis sa...

Freja, julfred från Åbo är 10 minuters direktsändning... efter det kan julen börja!

Marie Eggimann sa...

God Jul

♥ Hanneles bokparadis sa...

Marie Eggimann, tack detsamma

Mrs Calloway sa...

hoppas att du har en fin jul, Hannele!

♥ Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, tack, precis som vi har önskat ♥