Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, livet skulle vara tråkigt utan böcker. Litteraturbanken. My own photos.

13 december 2015

helt korrekt Lucia

Politiskt korrekt mysig pekbok för de minsta, omtyckt av tre generationer.

10 kommentarer:

Robert W sa...

Politiskt korrekt låter otäckt!
Hoppas det blir en fin dag för dig och maken.

♥ Hannele på Hisingen sa...

Robert W, tack! Så säger man numera ♥
Allting ska vara så korrekt.

znogge sa...

Ja, det är viktigt att allt är politiskt korrekt i Sverige. Man kan bli kränkt för det mesta i dag tycks det...

Trevlig Lucia!

♥ Hanneles bokparadis sa...

Znogge, eller hur...

BP sa...

Skrattade gott åt "politiskt korrekt" pekbok. Du kunde inte ha sagt det bättre. Minns en händelse för några år sedan då en mörkhyad (ytterligare ett sådant politiskt korrekt ord) ville vara Lucia och den stackars 6-åringen fick nobben. Åsså kan man ju undra lite försiktigt varför de flesta lucior fortfarande är blonda och blåögda...

♥ Hanneles bokparadis sa...

BP, min långhårige blonde son har varit Lucia i skolan :)

Mrs Calloway sa...

PK var ordet, sa Bull. Sankta Lucia lär ha varit mörkhårig. säger en som aldrig fick vara lucia...

♥ Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, samma här... stjärngosse har jag varit på jobbet (vi hade manlig Lucia).

Robert W sa...

Man kanske måste säga "hen" om Lucia nu för tiden ;)

♥ Hanneles bokparadis sa...

Robert W, hihi, helt rätt :)