Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 januari 2016

Madonnas dotters klosterskola på Irland

(sommarens räddade bilder från kraschad dator)
Det vackra slottet Kylemore Abbey har bara turister nu.
Nunnorna för gamla nu för klosterskola, som lades ner 2010.
Alla flickor hade likadana skoluniformer.
Arbetarnas stugor värmdes med torv, fortfarande för doftens skull.
Vacker muromgärdad viktoriansk trädgård.
Mäktig bergsutsikt från Tea House, jag njöt av hembakad Afternoon Tea.

4 kommentarer:

znogge sa...

Så vacker miljö!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, en viktoriansk muromgärdad trädgård.

Mrs Calloway sa...

låter helt underbart! nästan lite overkligt

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, en helt annan värld!