Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

06 januari 2016

Esio Trot av Roal Dahl i svtPlay

Mr. Hoppys hemlighet, en film efter Roald Dahls roman Esio Trot (Naddap dlöks på svenska). Manus av Richard Curtis som gjort Notting Hill. Se: HÄR.

Hemma hos honom: HÄR.

4 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Tack för tipset!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs E, det vill man ju inte missa!

Anna/notonmusic sa...

Åh vad vi tyckte om den filmen Hannele, vi såg på den igår, satt här i soffan med tårar i ögonen och tuggade på varsin pizza. Vilken berättelse! Han kan, den där Roald Dahl, jag gillar alla hans berättelser för de är underbart knäppa helt enkelt!

Hanneles bokparadis sa...

Anna, Roal Dahl är underbar, fina skådespelare också.