Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

03 januari 2016

Söndag - en smakebit på søndag

Majas morsas kompis sambo : och andra noveller av Katarina Kieri innehåller korta prosastycken. Söndag berättar om att växa, bli större än sin förälder och hur detta förändrar allt. Till det bättre.
"Han vet inget mer patetiskt än människor som sitter vid köksbord och tycker synd om sig själva, han hatar det, han hatar människor som inte tar tag i sina liv."

16. Läs en novell vars titel börjar på s, Ugglans utmaning: HÄR.

15 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Tack för smakebiten och vilken fin header du har.

Hanneles bokparadis sa...

Marie Eggimann, Inge Lööks fina bilder, nästan som hemma hos mej :)

Robert W sa...

Tack för smakbiten och jag håller med ME om headern.

Mrs Calloway sa...

tack för tipset! jag gillar Katarina Kieri!

Monika sa...

Det är nästan så jag måste hålla med "han", även om jag väldigt sällan/aldrig hatar någon eller något :)

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, jag blir glad av Inge Lööks bilder.

Mrs Calloway, Katarina Kieri är ny bekantskap för mej.

Monika, samma här :)

Mrs Calloway sa...

men då måste du läsa Morbror Knuts sorgsna leende, Hannele
http://mrscalloway.blogspot.se/2010/09/karla-som-kan-spotta-svara-och-spela.html
tot absolut att du skulle gilla den!

Hanneles bokparadis sa...

mrs Calloway, tack för tipset!

znogge sa...

En lite annorlunda människosyn. Eller en väldigt ärlig sådan!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, och ingen snäll förälder....

Åsa sa...

Tack för smakbit. Skojig titel. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa C, novellens titel passar idag)

Linnea sa...

Katarina Kieri är jag sugen på att läsa mer av. :)

Freja sa...

Kuk titel och framsida!

Hanneles bokparadis sa...

Linnea, samma här :)

Freja, tyckte jag med!