Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

05 januari 2017

lokala favoriter under denna skylt

Många av mina lokala favoritböcker hittar jag under denna skylt.

6 kommentarer:

Ljusletaren sa...

Barbro Alvings bok var den bra?
Det stolta tornet och Ankomsten vad handlar de om?
Många böcker här som jag inte har stiftat bekantskap med.
Några böcker av R. Fuchs har jag läst.
Ser inte vad du har för böcker på baksidan *ler*
Japansk historia var den boken intressant eller ...
/kram

Hanneles bokparadis sa...

Ljusletaren, på baksidan har jag mest "riktiga" göteborgsförfattare :)
Allt har jag inte läst än. Det stolta tornet handlar om upptakten till första världskriget, det finns en del historieböcker också i hyllan... kram.

znogge sa...

Det kan jag tänka mig :D

Hannele på Hisingen sa...

Znogge, jag är nog lite lokalpatriotisk :)

Freja sa...

Åhh, en hel hylla med böcker! Hos oss skulle jag vara glad om det fanns mer än två böcker om min ort...

Hanneles bokparadis sa...

Freja, det finns böcker om de minsta orter...