Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

07 mars 2016

Bill Gates favoritbok

Bill Gates tyckte så mycket om Graeme Simsion bok om Rosie, så när nästa bok skulle komma ut, bjöd Bill honom hem till sig för att berätta mer om den nya - och gav Rosieeffekten till alla sina vänner. Bill Gates läser flitigt och har egen bokblogg: HÄR.
Projekt Rosie av Graeme Simsion berättar om den pedantiska 39-åriga Don Tillman, som kommit på att gifta män lever längre än singlar. Därför startar han sitt Projekt Fru.

6 kommentarer:

znogge sa...

Minsann! Det var onekligen lite spännande och kanske en bok jag får titta närmare på...

http://www.veiken.se/ sa...

Bill Gates är en man med många dimensioner. Man blir imponerad av honom!

Veiken sa...

Suck, nu skickade jag iväg kommentaren utan att tänka mig för! :(
Rätt adress kommer här!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, du kommer och skratta och må bra....

Veiken, Bill Gates har tid att läsa en hel del böcker!

Mrs. B sa...

Roligt upplägg på boken. Jag blir nyfiken på hur det går för Don, men ska nog läsa själv. Tack för tips!

Hannele sa...

Mrs. B, även fortsättning har kommit ut! Den som Bill Gates har gett till sina vänner.