Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

12 mars 2016

filmfynd à la Jane Austin

hittade Emma av Jane Austin på loppis för en astrid.
Helt ok Austen-filmsamling för regniga kvällar.

9 kommentarer:

Christina sa...

Jane Austin är en klassiker som alltid känns rätt.

Ha en trevlig filmstund!
Christina

Hanneles bokparadis sa...

Christina, eller hur!

lavendia sa...

Jag har läst någon bok av henne, undrar om det inte var Emma. Fast mig passar det inte. Men jag tyckte om TV-serien Stolthet och ...ja vadå? / Britt

Hanneles bokparadis sa...

Britt, jag tror att böckerna ger mer... Jane Austen har humor.

znogge sa...

En mycket trevlig filmsamling :D

Ha en bra lördag!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, tycker jag med :) ♥

Mrs Calloway sa...

har faktiskt några Jane Austen - filmer också. dem ser jag vilken kväll som helst; regn, snö eller ingenting alls

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag såg Northanger Abbey, riktigt underhållande, lite blider om Bath också.

MissMagic sa...

Åh det finns så många bra Jane Austen filmatiseringar. Härlig samling du har! :)